onsdag den 29. maj 2013

Drinks og alkohol.. :-D

I morgen er det sidste skoledag og det betyder fest, farver og glade dage! Ej, der skal festes igennem og hygges med min klasse"mates" for "sidste" gang!

Men, nu skal de andre drikke , alkohol, og det er ikke fordi jeg ikke vil, jeg kan bare ikke fordrage spiritus! Jeg har prøvet vodka, rom, sommersby og brezzers! Jeg kan bare IKKE lide det!

Er du ligesom mig, har jeg fundet nogle drinks- UDEN ALKOHOL I! Her er mine bedste bud:

 
Mojito med juice
 
 

 
Det skal I bruge:
Juice (for eksempel mango eller ananas)
Danskvand
Knust is
10-12 mynteblade
1 økologisk lime
Sådan gør du: Skær limefrugten i både og put dem i et højt glas – stadig med skræl på, da det giver smag. Hæld også myntebladene i glasset og mos det godt med en morter eller en ske. Hæld masser af knust is i glasset og fyld det derefter op med lige meget danskvand og juice. Så er I klar til at smage!
 
 
 
Filur

Det skal du bruge: Appelsinjuice
Rød sodavand
Sådan gør du: Den her drink er meganem, og så smager den næsten ligesom en Filur-is! Du skal bare have et stort glas, hvor du hælder lige meget juice og rød sodavand i. Voila, så er den færdig. UHM!
 
 
 
"Helle for at køre!"

Ingredienser:

8 snittede rabarberstængler
400 g frisk snittet ingefær
360 g rørsukker
1 liter vand
6 cl citronsaft
9 cl akaciehonning

Fremgangsmåde:

Kog vand med ingefær, rørsukker og rabarber i 5 min. Tag gryden af blusset og lad trække fem minutter. Sig rabarber og ingefær fra væsken og hæld den i en bowle/kande. Bland honning og citron sammen og hæld det i væsken, når den er kølet ned.
 
 

"Buckle Up"

Ingredienser:

5 cl hyldeblomstsaft
3 cl ahornsirup
3 cl citronjuice
6 friske hindbær
8 mynteblade
Pynt: 4 friske hindbær + 3 mynteblade

Fremgangsmåde:

Hindbær og mynteblade modles (mases med en morter), så al den gode smag kommer frem. De øvrige ingredienser hældes i. Det hele shakes (eller røres godt med en lang ske).
Kom knust is i glasset. Hæld drinken op og pynt med hindbær og mynteblade på en tandstik.
 
 
 

"Take me home"

Ingredienser:

1 spsk marmelade med jordbær og rabarber
1 citronbåd
2 cm fintskåret chili
Hyldeblomsdrik med brus
Isterninger

Fremgangsmåde:

Skær chili i tynde skiver og rør alle ingredienser godt rundt. Tilsæt is og pynt af med friske udskårne jordbær.
 
 
Inspiration findes her: http://www.sikkertrafik.dk/drinks 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar